Onze locaties en wachttijden
Onze locaties en wachttijden
Met ongeveer 200 locaties kun je in heel Nederland bij ons terecht.
Regio Noord-Holland, Haaglanden en Rijnmond
Indigo is in het westen van Nederland samen met meerdere zorgmerken onderdeel van Parnassia Groep (vandaar Indigo West). Onze locaties in het westen van Nederland zijn gevestigd in de regio’s Noord-Holland, Haaglanden en Rijnmond (inclusief de Zuid-Hollandse eilanden). Hierdoor zijn de lijnen naar specialistische zorg kort en word je snel geholpen.
Bekijk hieronder meer informatie over een behandeling bij Indigo in jouw regio
Bekijk de wachttijden voor aanmelding en behandeling
De wachttijden op onze website voldoen aan de regelingen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). De wachttijden per diagnosegroep verschillen niet van elkaar en zijn niet afhankelijk van je verzekering of verzekeraar. Meer informatie op NZa.
Uitleg wachttijden
De wachttijden zijn gemiddelde wachttijden, gebaseerd op hoe lang cliënten de afgelopen twee maanden hebben gewacht. De wachttijd voor jou persoonlijk kan dus afwijken. Aan de genoemde wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. In de tabel kan ook de vermelding n.v.t. staan. Dit betekent niet dat er geen wachttijd is, maar dat er geen gemiddelde wachttijd berekend kon worden over de afgelopen twee maanden. Wil je weten wat de wachttijd is, bel dan met 088 357 13 57. De behandelaar of degene die het eerste gesprek met je voert kan uitleg geven over wachttijden. We doen alles binnen onze mogelijkheden om de wachttijd voor jou te bekorten, zodat je snel kunt starten met de behandeling en herstel.
- Aanmeldwachttijd (A): hoeveel weken wachten tussen aanmelding en intakegesprek. Dit verschilt per programma en locatie.
- Behandelwachttijd (B): hoeveel weken wachten vanaf het eerste intakegesprek tot start van de behandeling. Wij streven ernaar de start van je uw behandeling te laten aansluiten op de intake.
- Bij crisis geldt uiteraard geen wachttijd en wordt met jou afgestemd wat nodig is.
Mogelijk snellere behandeling op andere locatie
Soms kun je sneller behandeld worden op een kleine afstand van je woonplaats of voorkeurslocatie. Vind jij de wachttijd te lang en wil je weten of behandeling op een van onze andere locaties mogelijk is? Bespreek dit dan met het team of vestiging waar je bent aangemeld.
Mogelijk snellere behandeling bij Indigo online
Uitsluitend als je verwezen bent voor een basis ggz-behandeling kun je kiezen voor een volledig digitale behandeling (met beeldbelcontact, e-mailcontact en online oefeningen). Zo’n behandeling bieden wij via Indigo online.
Wachtlijstbemiddeling
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met je zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat jij binnen 4 weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt, en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de zogenaamde 'treeknormen').
Kiezenindeggz.nl
Deze website toont wachttijden van zorgaanbieders in de ggz, dus ook van (onderdelen van) Parnassia Groep, zoals Indigo West. Je vindt daar wachttijden van het overgrote deel van onze vestigingen. Door een technisch probleem ziet je bij enkele vestigingen staan ‘Deze aanbieder heeft geen wachttijden aangeleverd.’ Dit betekent niet dat er geen wachttijden zijn. Wil je van die vestigingen weten wat de wachttijd is, bel dan met 088 357 13 57.